Contacteer ons op+31852088467

Hey, er is 1 Toyota Yaris occasion voor jou!

travel-card-imagetravel-card-image
€250

Gratis tankpas van travelcard

Voor elke portemonnee de juiste verzekering.

Toyota Yaris

Hybrid 100pk Executive Automaat RIJKLAAR | Climate | Navi | 15" Velgen
€ 19.485,-
Incl. BTW
2018
59.590 km
Hybride
Automaat
Nieuwegein
BTW verrekenbaar
1

Over de Toyota Yaris:

denk je erover om een Toyota Yaris te kopen?


De Toyota Yaris is een compacte auto voor in de stad die, in zijn nieuwste vorm, een transformatie heeft ondergaan. Het was altijd al een waardevol en zeer betrouwbaar apparaat, maar de nieuwste versie heeft ook een nieuw ontwikkeld stijlgevoel, en een opvallend sportief profiel met atletische detaillering. 


Nu is de motorbezetting ook volledig hybride, wat uniek is in de klasse compacte auto's. Hij heeft een slim benzine-elektrisch aandrijfsysteem dat niet hoeft te worden ingeplugd of opgeladen. Je zult verrast zijn hoe vaak de auto op de EV-modus overschakelt, en hoeveel dit het brandstofverbruik helpt verlagen. 


Toyota heeft de Yaris op de markt gepositioneerd als een stijlvolle, upmarket auto in de compacte klasse, met een eenvoudige modellenreeks met goed uitgeruste uitvoeringen. Waarom ga je niet even de Toyota Yaris verzameling controleren die heycar op voorraad heeft? 


Het verhaal van de Toyota Yaris


De oorspronkelijke Toyota Yaris werd in 1999 gelanceerd als vervanging van de troosteloze Starlet. Dat was een openbaring, dankzij zijn moderne jeugdige stijl en het minimalistische open interieur. Een van de hippe kenmerken waren de ‘zwevende’ digitale instrumenten geplaatst in het midden van het dashboard. 


In 2006 arriveerde de auto van de tweede generatie. Die was groter dan het origineel, in een volwassener stijl ontworpen en met een geraffineerder interieur (maar nog steeds met die kenmerkende digitale wijzerplaten). Toyota bouwde de reeks motoren uit, en er was zelfs een zeldzame, sportieve versie, de 1,8 liter Yaris SR. Dat is een hoe langer hoe gezochter model bij Japanse autofans. 


De derde generatie kwam in 2011 en was de grootste en meest volwassen Yaris tot dan toe. Deze had meer plaats voor passagiers en hun bagage, en de grotere stabiliteit op hogere snelheid maakte hem een betere auto voor lange ritten. Toyota introduceerde vervolgens de eerste Yaris met een hybride motor. De motor had 1,5 liter inhoud en bereikte een geniaal brandstofrendement, en een lage CO2. 


De Yaris van de derde generatie waar onze voorkeur naar uitgaat is die van na de ingrijpende facelift van 2014. Die heeft een meer onderscheidende styling, en een radicaal omgegooid interieur, met satellietnavigatie van de nieuwste generatie en een echte vooruitgang in kwaliteit. In 2017 vond er een andere uitgebreide facelift plaats, die standaard veiligheidstechnologie introduceerde, en een krachtiger niet-hybride benzinemotor, die nog zuiniger was, toevoegde naast de populaire hybride. 


Maar inmiddels was hybride de norm geworden en domineerde de verkoop, dus gaf Toyota, bewust van deze trend, de nieuwste uitsluitend vijfdeurs Yaris in 2020 een volledig hybride bezetting. 


Toyota verkoopt ook een ultra-specialistische versie van de Yaris die de GR Yaris wordt genoemd. Die wordt in Japan gebouwd op dezelfde productielijn als de supercars van Lexus, en is een uitsluitend driedeurs auto, gemaakt voor rally's, met een absoluut onmilieuvriendelijke motor met 261 pk. Het is een ongelooflijke, zeer zeldzame halo-auto waar heycar een aparte gids over maakt. 


Is de Toyota Yaris een goede auto om te kopen? 


De nieuwste Toyota Yaris is erg goed ontvangen door kopers in de compacte klasse, voornamelijk dankzij zijn opvallende styling. Hij heeft een zwierig profiel, een krachtige achterhand en een echt dynamisch uiterlijk, dus het kan zomaar gebeuren dat je de gewone vijfdeurs voor de ultra-specialistische driedeurs GR Yaris aanziet. En dat is zeker geen nadeel. 


De Yaris is een van de kortere auto's in de compacte klasse, want hij meet nauwelijks 4,0 meter. Daardoor is hij makkelijk in te parkeren, en wendbaar in de stad. Door het slimme ontwerp heeft hij toch nog een fatsoenlijke hoeveelheid ruimte voor passagiers. Verder zijn de stoelen flexibel: een kofferbak van 286 liter is wel iets kleiner dan de beste auto's in zijn klasse, maar je kunt ze gemakkelijk neerklappen en de ruimte vergroten. 


Een standaard hybride aandrijfsysteem is een noviteit. Het klinkt hightech, met de 1,5 liter benzinemotor gekoppeld aan een CVT automatische versnellingsbak, een elektromotor en een ‘zelfladende’ batterij, maar in de praktijk is het heel makkelijk. Je drukt gewoon het gaspedaal in en de auto doet de rest, en schakelt daarbij de motor aan en uit, passend bij de situatie. 


En omdat de motor een verrassend groot deel van de tijd uit staat, is het brandstofrendement in het echte leven over het algemeen uitstekend. Ook is de verfijning in de stad top, als de motor uit staat. En je hoeft hem niet eens in te pluggen in het stopcontact...


De Yaris is ook een aantrekkelijke auto om te besturen, met een goed rijcomfort, een beheerste wegligging en een upmarket gevoel. Hij is veel geraffineerder dan de eerdere modellen, en dat is ook visueel verwerkt in het hoogwaardige, leuke interieur dat over de gehele linie goed is uitgerust. Een recente nieuwe uitvoering, de GR Sport, maakt hem alleen nog maar aantrekkelijker, met een nog sportievere verschijningsvorm, van buiten en binnen. 


De Yaris is een geweldige allround auto met weinig zwakke punten, wat een verklaring is van zijn grote populariteit in Nederland. Het is inderdaad een goede aanschaf, deze auto, en het zeker waard om op je shortlist te zetten. 


Oordeel over de Toyota Yaris 


Toyota heeft uitzonderlijk zijn best gedaan bij de ontwikkeling van de nieuwste Yaris. Hij heeft hetzelfde vrolijke karakter van het origineel uit 1999, plus een hoogwaardiger interieur dan welke Yaris daarvoor ook. Ook op technisch vlak heeft Toyota er veel aandacht aan gegeven, zodat de rijeigenschappen ook echt niet teleurstellen. 


Het is een zuiver hybride auto, waardoor hij meer opvalt in de klasse compacte auto's. En die constructie doet het ook goed tijdens het rijden in het echte leven: veel eigenaren rapporteren een fantastisch brandstofrendement zonder dat ze daar heel erg hun best voor hoeven te doen. Het is een geweldige opstap voor wie in gedachten heeft over te stappen op elektrisch rijden, maar het zich nog niet kan veroorloven om puur elektrisch te gaan. 


Doe je hier de beroemde betrouwbaarheid van Toyota bij, en de zekerheid van de vijfjarige garantie van het merk, dan is het helemaal makkelijk om deze auto aan te bevelen.


Modellen, uitvoeringen en specificaties van de Toyota Yaris


Toyota heeft de nieuwste Yaris-reeks geperfectioneerd tot vier reguliere uitvoeringsniveaus, inclusief de interessante GR Sport, een recente toevoeging geïnspireerd door de geniale hot hatch GR Yaris. 

  • De Toyota Yaris Icon opent de reeks bij een volkomen redelijk prijsniveau. De uitvoering heeft de belangrijkste zaken zoals lichtmetalen velgen en airconditioning, plus een uitgebreid scala aan actieve veiligheidstechnologie, Toyota Safety Sense. 
  • De Toyota Yaris Design is, zoals de naam doet vermoeden, een visueel verleidelijker Yaris, met led-koplampen, mooiere velgen en een 8,0 inch touchscreen infotainmentsysteem binnenin. 
  • De Toyota Yaris GR Sport is een recentere toevoeging aan de reeks. Deze heeft een sportieve stijl in exterieur en interieur, als een toegankelijker alternatief voor de hot hatch GR Yaris met superhoge prestaties. 
  • De Toyota Yaris Excel is een echt verwenmodel van de Yaris, met alle extra's zoals premium bekleding, infotainment met satellietnavigatie en climate control in twee zones. 


Opties voor motorinhoud en transmissie van de Toyota Yaris


Hebben we het over motoren en transmissies, dan houdt Toyota het lekker makkelijk voor je: er is maar één optie. Hoe eenvoudig wil je het hebben?


Dit is de motoroptie die je op de Toyota Yaris kunt bestellen. 

  • Toyota Yaris 1,5 VVT-i hybride: Het slimme hybride aandrijfsysteem in de Yaris is gekoppeld aan een hoogefficiënte 1,5 liter motor met een elektromotor, CVT transmissie en een 'zelfladende’ batterij. Met 116 pk duurt de sprint 9,7 seconden voor de 0-100 km/u. Het rendement is vanaf 3,42 l/100 km, de zuinigheid van een dieselmotor voor een auto op benzine. CO2-emissies beginnen bij maar 92 g/km. 

De huidige Yaris bestaat alleen als hybride. Al bij de laatste periode van de levenscyclus van de vorige generatie had ook daar hybride de overhand. Toyota bood toen nog wel een niet-hybride benzinemotor aan, en een diesel, maar je moet heel wat jaren terug in de tijd gaan om ze in groten getale terug te vinden op de tweedehands automarkt. 


Standaardkenmerken en opties van de Toyota Yaris


De standaarduitrusting in de Toyota Yaris Icon omvat:

  • 16 inch lichtmetalen velgen
  • Ruimtebesparend reservewiel
  • Led-dagrijverlichting
  • Elektrische buitenspiegels
  • In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
  • 7,0 inch touchscreen infotainment met Toyota Touch 2
  • Apple CarPlay en Android Auto
  • Bluetooth en DAB
  • Audio met 4 luidsprekers
  • Climate control airconditioning
  • Elektrische ramen voor
  • Achteruitrijcamera
  • Automatische koplampen en ruitenwissers
  • Elektronische parkeerrem
  • 4,2 inch TFT display binnen het analoge instrumentenpaneel
  • Toyota Safety Sense
  • Diefstalalarm

De Toyota Yaris Design heeft een heleboel in het oog springende extra's, waaronder:

  • 16 inch lichtmetalen wielen met machinebewerkt oppervlak
  • Led-koplampen
  • Led-mistlampen voor
  • Led-achterlichten
  • Led-indicatoren
  • Privacyglas achterin
  • Elektrische ramen achter
  • 8,0 inch touchscreen
  • ‘Binocular colour’ digitaal instrumentenpaneel

De op de hot hatch geïnspireerde Toyota Yaris GR Sport heeft de kenmerken van de uitvoering Design maar met bovendien:

  • 18 inch lichtmetalen wielen met machinebewerkt oppervlak met GR Sport rode decoratieve lijnen
  • GR Sport exterieur stylingpakket
  • Smart entry en start-drukknop
  • Climate control airconditioning met twee zones
  • Sportstoelen voorin
  • GR Sport interieur stylingpakket
  • Zwarte stoffen bekleding met rode stiksels
  • Optionele tweekleurige lak

Als een alternatief met een vergelijkbare prijs als de levenslustige GR Sport, is er de luxueuze  Toyota Yaris Excel, die ook voortbouwt op de Design, en daaraan toevoegt:

  • 17 inch lichtmetalen wielen met machinebewerkt oppervlak
  • Automatisch invouwende buitenspiegels
  • Climate control airconditioning met twee zones
  • Smart entry en start-drukknop
  • 9,0 inch touchscreen infotainment met satellietnavigatie
  • Draadloos integreren van je smartphone
  • Audio met 6 luidsprekers
  • Sportstoelen met grijze stof en kunstleer
  • Parkeersensoren voor en achter met Intelligent Clearance Sonar en automatisch remmen
  • Monitor voor dode-hoek
  • In hoogte verstelbare passagiersstoel
  • Satijnchromen interieurstyling



Afmetingen van de Toyota Yaris - exterieur, interieur, kofferbak, inhoud brandstoftank


De afmetingen van het exterieur van de Toyota Yaris zijn: 

  • Lengte: 3940 mm
  • Breedte: 1745 mm
  • Hoogte: 1500 mm
  • Bodemvrijheid: 150 mm

De ruimte van de kofferbak in de Toyota Yaris is:

  • 286 liter
  • 947 liter met de achterstoelen neergeklapt

De inhoud van de brandstoftank van de Toyota Yaris is 36 liter.


Lees onze complete review van de Toyota Yaris.


Auto’s die lijken op de Toyota Yaris 

Toyota heeft er alles aan gedaan om de nieuwe Yaris op te laten vallen binnen zijn klasse, met het sportieve profiel en de uitsluitend hybride motoren. Dat neemt niet weg dat er voor een vergelijkbaar doel natuurlijk nog allerlei andere kandidaten zijn, denk maar aan de volgende auto's: de VW Polo, de Ford Fiesta en de Audi A1.