Contacteer ons op+31852088467

Hey, er zijn 22 Renault Clio occasions voor jou!

travel-card-imagetravel-card-image
€250

Gratis tankpas van travelcard

Bij aankoop van een occasion kan je tanken bij meer dan 25.000 benzinestations

Renault Clio
Estate TCe 120pk Zen Climate | Navi | 16" Velgen
€ 13.485,-
Incl. BTW
2017
68.329 km
Benzine
Handgeschakeld
Nieuwegein
Renault Clio
Estate TCe 90pk Limited RIJKLAAR | Airco | Navi | 16" Velgen
€ 14.485,-
Incl. BTW
2018
62.096 km
Benzine
Handgeschakeld
Hilversum
Renault Clio
Estate TCe 90pk Intens RIJKLAAR | Climate | Navi | Camera
€ 15.285,-
Incl. BTW
2018
61.037 km
Benzine
Handgeschakeld
Nieuwegein
BTW verrekenbaar
Renault Clio
TCe 90pk Limited RIJKLAAR | Airco | Navi | 16" Velgen
€ 15.485,-
Incl. BTW
2019
49.279 km
Benzine
Handgeschakeld
Bussum
BTW verrekenbaar
Renault Clio
TCe 90pk Zen Airco | Navi | Cruise control
€ 11.785,-
Incl. BTW
2017
73.851 km
Benzine
Handgeschakeld
Hilversum
BTW verrekenbaar
Renault Clio
Estate TCe 90pk Limited Airco | Navi | 16" Velgen
€ 13.285,-
Incl. BTW
2017
72.801 km
Benzine
Handgeschakeld
Soest
Renault Clio
TCe 130pk R.S. Line EDC/Automaat RIJKLAAR | Navi | Camera | Climate
€ 20.485,-
Incl. BTW
2019
42.962 km
Benzine
Automaat
Nieuwegein
BTW verrekenbaar
Renault Clio
TCe 90pk Zen RIJKLAAR | Airco | Navi | Cruise control
€ 12.985,-
Incl. BTW
2018
70.442 km
Benzine
Handgeschakeld
Utrecht
BTW verrekenbaar
Renault Clio
TCe 100pk Zen RIJKLAAR | Airco | Apple CarPlay/Android Auto | Cruise control
€ 16.285,-
Incl. BTW
2019
61.579 km
Benzine
Handgeschakeld
Bussum
BTW verrekenbaar
Renault Clio
TCe 90pk Limited RIJKLAAR | Airco | Navi | 16" Velgen
€ 15.985,-
Incl. BTW
2019
63.342 km
Benzine
Handgeschakeld
Soest
BTW verrekenbaar
Renault Clio
TCe 90pk Intens RIJKLAAR | Climate | Cruise | 16" velgen
€ 20.985,-
Incl. BTW
2021
8.125 km
Benzine
Handgeschakeld
Amersfoort
BTW verrekenbaar
Renault Clio
TCe 90pk Limited (PDC/NAV./Airco/1ste eig./LMV)
€ 13.190,-
Incl. BTW
2017
84.685 km
Benzine
Handgeschakeld
Nieuwegein
BTW verrekenbaar
Renault Clio
TCe 90pk Intens RIJKLAAR | Climate | Cruise | 16" velgen
€ 21.985,-
Incl. BTW
2021
16.500 km
Benzine
Handgeschakeld
Amersfoort
BTW verrekenbaar
Renault Clio
TCe 90pk Intens RIJKLAAR | Navi | Camera | Winter Pack
€ 20.985,-
Incl. BTW
2021
25.000 km
Benzine
Handgeschakeld
Hilversum
BTW verrekenbaar
Renault Clio
TCe 90pk Intens RIJKLAAR | Navi | Camera | Climate
€ 21.985,-
Incl. BTW
2021
28.377 km
Benzine
Handgeschakeld
Amersfoort
BTW verrekenbaar
Renault Clio
TCe 90pk Intens RIJKLAAR | Navi | Camera | Pack Winter
€ 24.485,-
Incl. BTW
2021
14.505 km
Benzine
Handgeschakeld
Nieuwegein
BTW verrekenbaar
Renault Clio
TCe 90pk Intens RIJKLAAR | 9,3" Navi | 360° Camera | Climate
€ 24.485,-
Incl. BTW
2021
15.815 km
Benzine
Handgeschakeld
Bilthoven
BTW verrekenbaar
Renault Clio
Hybrid 140pk Serie Limitee E-TECH RIJKLAAR | 360° Camera | Climate | Navi
€ 26.985,-
Incl. BTW
2021
11.025 km
Hybride
Automaat
Nieuwegein
BTW verrekenbaar
1

Over de Renault Clio:

denk je erover om een Renault Clio te kopen?


De Renault Clio is een van de meest populaire kleine auto's in heel Europa. Hij wordt vaak gekocht door mensen die een kleine auto willen kopen of leasen die er wat sjieker uitziet, en meer joie de vivre laat zien dan de andere kleine auto's. 


Bij de bezetting van de nieuwste Clio hoort de standaardmotor op benzine met turbolader van 1,0 liter, met een perfect uitgebalanceerd vermogen van 90 pk. Maar er is nu ook een hybride versie, met een aantrekkelijke combinatie van 145 pk en een officieel brandstofrendement van minder dan 3,6 l/100 km. Renault heeft de reeks modellen ook geperfectioneerd tot vier verschillende zeer goed uitgeruste uitvoeringen. 


Nu je dit hebt gelezen, waarom ga je niet een kijkje nemen bij de verschillende Renault Clio's die heycar op voorraad heeft?


Het verhaal van de Renault Clio 


De Renault Clio is een al lange tijd gevestigd model, dat voor het eerst te koop was in 1991. Die verving de baanbrekende Renault 5. Dat was een auto die, in de jaren zeventig, een bijdrage leverde aan het uitvinden van de klasse compacte auto's zoals we die nu kennen. Met de Clio heeft de Renault een duidelijke stap gezet naar een meer upmarket karakter. 


Het was een razend populaire auto, en er werd zelfs een hot hatch versie van ontwikkeld in samenwerking met een Formule 1 team. Heden ten dage is die Renault Clio Williams een gezochte en prijzige auto voor verzamelaars. 


De tweede generatie van de Clio arriveerde in 1998 en zette het succesverhaal voort. Die was meer dan het origineel volgepakt met allerlei functies. Vele versies daarvan boden nu comfortabele kenmerken zoals airconditioning en antiblokkeerremmen. In 2000 werd er een andere hot hatch legende geboren met de komst van de 2,0 liter Clio 172. 


De sportieve Clio werd voortdurend bijgewerkt tijdens de levenscyclus van deze auto, wat uitmondde in de briljante Clio Trophy. Het spreekt voor zich dat er ook naar die auto nog steeds veel vraag is van de kant van enthousiastelingen.


De geheel nieuwe Clio van 2005 was het meest volwassen model tot dan toe. Aanzienlijk groter, en met veel meer technologische gadgets - je kon toen zelfs een Clio krijgen met ingebouwde satellietnavigatie. De hot hatches veroverden nog meer fans, toen Renault nog meer vermogen in de maximaal benutte motor van 2,0 liter wist te stoppen. Het enige nadeel was hun wat sobere styling. 


De mooie auto van de vierde generatie kwam in 2012 op de markt. Dat is een soort moderne klassieker, die er zelfs nu nog fris uitziet. De Clio bleef succes hebben, al waren de sportieve versies van deze generatie een anti-climax. Het is opvallend dat de nieuwste versie van de auto een visuele evolutie is van dat model, met een nog mooier interieur dan eerst... maar een versie met hoge prestaties is in geen velden of wegen te bekennen. 


Is de Renault Clio een goede auto om te kopen? 


De Renault Clio is een erg stijlvolle auto. Hij is met dat soort dure aandacht voor detail gemaakt dat je normaal gesproken associeert met auto's van premium merken. Het ontwerp is echt goed uitgewerkt, en wordt op een mooie manier oud. 


De meest opvallende eigenschap van de nieuwste Clio is zijn interieur. Dat heeft een merkbaar hogere kwaliteit dan de eerdere versies van de Clio. We zijn fan van de contrasterende kleuren, het goed geplaatste centrale touchscreen, en alle chromen details. De stevige stoelen zijn comfortabel en er is zowel voor- als achterin een goede hoeveelheid ruimte. Dit is een prettig praktische kleine auto. 


Ook de uitrustingsniveaus zijn zeer indrukwekkend. Zelfs het basismodel van de Clio heeft diamantgeslepen lichtmetalen velgen, touchscreen satellietnavigatie, en een digitaal display voor de bestuurder in plaats van de ouderwetse analoge instrumenten. De versie met topspecificaties heeft modieuze messing details: het soort finishing touch dat je gewoonlijk alleen in luxe auto's vindt. 


De uitstekende 1,0 liter benzinemotor met turbolader is genoeg motor voor al je behoeften. Hij is niet oogverblindend snel, maar heeft heel veel trekkracht, en is echt enthousiast en moeiteloos. Hij is standaard gecombineerd met een handgeschakelde zesversnellingsbak. 


De recente toevoeging van benzine-elektrische hybride technologie is interessant. Deze versie is aanzienlijk krachtiger, met 145 pk, en heeft toch een officieel brandstofrendement onder de 3,6 l/100 km, plus de belofte dat hij ook in het ‘echte leven’ een fantastisch rendement levert. Hoewel hij wat duurder is om te kopen of te leasen, zul je die kosten waarschijnlijk snel terugverdienen met de bespaarde brandstof. Echt de moeite waard om over na te denken. 


We moeten ook de bijzondere garantie van Renault op nieuwe auto's vermelden die geldt voor drie jaar of 150.000 km (voor de eerste twee jaar is het aantal kilometers onbeperkt). Dat is beter dan het gemiddelde in dit segment, en laat zien hoeveel vertrouwen Renault heeft in de betrouwbaarheid van de nieuwste Clio


Oordeel over de Renault Clio 


De Renault Clio is een terecht populaire kleine auto. In de klasse compacte auto's valt hij op omdat hij upmarket en luxueus is: deze auto is makkelijk in staat te concurreren met deftige alternatieven zoals de Volkswagen Polo


Hij ziet er goed uit, Renault biedt een rijke variëteit aan kleuren, en het interieur is tactiel en verwelkomend. Wij vinden de verfijnde aanpak van de betaalbare uitvoering met middenspecificaties, de Techno, leuk, maar ook de geestdrift van de R.S. Line, die een verwijzing is naar de hot Clio's van weleer. Of je nu de reguliere benzineversie of de nieuwere hybride variant hebt, het is onwaarschijnlijk dat deze auto je zal teleurstellen. 


Modellen, uitvoeringen en specificaties van de Renault Clio


Renault heeft voor de Clio de namen van de modellen en de uitvoeringsniveaus herzien, en die zitten allemaal vol met specificaties. De reeks bestaat nu uit vier uitvoeringsniveaus. 

  • De Renault Clio Evolution mag dan het instapmodel zijn, er mist eigenlijk weinig uitrusting: lichtmetalen wielen, touchscreen infotainment en zelfs satellietnavigatie zijn al standaard. 
  • De Renault Clio Techno brengt het technologisch niveau omhoog, met led-mistlampen, een achteruitrijcamera, automatische koplampen en ruitenwissers, plus het Renault Multi-Sense bestuurdersprofielsysteem. 
  • De Renault Clio R.S. Line bouwt voort op de sportieve look van de Renaultsport modellen van vroeger, met een R.S. Line bodykit, sportstoelen en een groter infotainment touchscreen, gecombineerd met digitale instrumenten op groot formaat. 
  • De Renault Clio Lutecia Hybrid is het exclusieve topmodel in de reeks, met hoge specificaties. Deze uitvoering heeft een verzameling luxekenmerken waardoor het eerder een mini-limousine is, waaronder speciale bekleding, verwarmde stoelen en climate control. 


Opties voor motorinhoud en transmissie van de Renault Clio


Renault heeft de reeks motoren voor de Clio gerationaliseerd en teruggebracht tot maar twee motoren: een 1,0 liter turbobenzine met een handgeschakelde versnellingsbak, en een 1,6 liter hybride met een automatische transmissie.  


Dit zijn de opties voor motoren die je op de Renault Clio kunt bestellen. 

  • Renault Clio TCe 90 benzine: De soepele 1,0 liter driecilinder turbomotor produceert 90 pk voor een redelijke 0-100 km/u in 12,2 seconden. Standaard heeft die een handgeschakelde zesversnellingsbak, met een brandstofbesparende hoogste versnelling wat leidt tot een gemiddeld rendement van 4,33 l/100 km, naast een CO2-uitstoot van 118 g/km. 
  • Renault Clio E-Tech Hybride 145 benzine: De combinatie van een 1,6 liter viercilinder benzinemotor en een elektromotor geeft de Clio Hybrid een totale vermogensoutput van 145 pk. Met een standaard zestraps automaatbak doet hij de 0-100 km/u in 9,9 seconden, en haalt toch een gemiddeld rendement van 3,58 l/100 km. Alle varianten bieden CO2-emissies onder de 100 g/100 km, en de beste hebben zelfs een score van 96 g/km. 

De huidige Renault Clio bestaat niet meer met een dieselmotor, dus als je een brandstofzuinige 1,5 liter dCi wilt, dan moet je toch op de markt voor tweedehands auto's kijken. Als jij graag een Renaultsport model wilt met hoge prestaties, dan moet je nog verder terug gaan in de tijd, naar de auto van de vorige generatie. 


Standaardkenmerken en opties van de Renault Clio


De standaarduitrusting in de Renault Clio Evolution omvat:

  • 16 inch zwarte lichtmetalen wielen met diamantgeslepen afwerking
  • Led-koplampen en led-achterlichten
  • Led-dagrijverlichting
  • Zwarte stoffen bekleding
  • Climate control airconditioning
  • Parkeersensoren achter
  • 7,0 inch touchscreen met satellietnavigatie
  • Apple CarPlay en Android Auto connectiviteit
  • Draadloos opladen van je apparaat
  • Elektrische ramen voor en achter
  • 7,0 inch digitaal display voor de bestuurder
  • Cruisecontrol en snelheidsbegrenzer
  • In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
  • Handsfree keycard met start/stop-knop

De Renault Clio Techno omvat:

  • 17 inch grijze lichtmetalen wielen met diamantgeslepen afwerking
  • Chromen uitlaat
  • Chromen grille
  • Led-mistlampen voor
  • Haaienvin-antenne 
  • Leren stuurwiel
  • Zwart en antraciet gestreepte bekleding
  • Donkere hemelbekleding
  • Parkeersensoren voor
  • Achteruitrijcamera
  • Automatische ruitenwissers
  • Centrale armsteun voorin
  • In hoogte verstelbare passagiersstoel

Voor een race-achtig uiterlijk moet je de Renault Clio R.S. Line hebben, waarin is inbegrepen:

  • 17 inch R.S. Line diamantgeslepen lichtmetalen wielen
  • R.S. Line voorbumper met F1-profiel in Gunmetal Grey
  • Gunmetal Grey onderste deurbeschermers en achterspoiler
  • Chromen badges op de zijvleugels voor en op de klep van de kofferbak met R.S. Line logo
  • Extra getint glas achterin
  • Geperforeerd leren stuurwiel
  • Aluminium pedalen
  • Zwarte gordels met rode rand
  • R.S. Line bekleding met rood streepmotief en rode contraststiksels
  • 9,3 inch touchscreen met satellietnavigatie
  • 10,0 inch digitaal display voor de bestuurder

De meest luxueuze Renault Clio is de Lutecia Hybrid. De uitvoering omvat:

  • Diamond Black metallic lak
  • 17 inch diamantgeslepen lichtmetalen wielen met messing details
  • Messing exterieurpakket waaronder messing stervormige grille, onderste luchtdeflectoren, onderste deurbescherming en achterbumperspoiler
  • Extra getint glas achterin
  • Antracietgrijzen bekleding gemaakt van Tencel van biologische oorsprong
  • Verwarmde stoelen en stuurwiel
  • Elektronische parkeerrem
  • Zelfdimmende achteruitkijkspiegel
  • Waarschuwing dode-hoek
  • Adaptieve cruisecontrol
  • Hill-start Assist


Afmetingen van de Renault Clio: exterieur, interieur, kofferbak, inhoud brandstoftank


De afmetingen van het exterieur van de Renault Clio zijn: 

  • Lengte: 4050 mm
  • Breedte: 1798 mm
  • Hoogte: 1440 mm
  • Bodemvrijheid: 200 mm

De ruimte in de kofferbak van de Renault Clio is:

  • 391 liter (Clio Hybrid: 301 liter)
  • 1069 liter met de achterstoelen neergeklapt

De inhoud van de brandstoftank van de Renault Clio is 42 liter (Clio Hybrid: 39 liter).



Lees onze complete review van de Renault Clio.


Auto’s die lijken op de Renault Clio

Heb jij een kleine auto nodig, maar wil je er groot van genieten? Dan is de overtuigende Renault Clio een goede keus, omdat de Clio allesbehalve minnetjes is vormgegeven. Maar je kunt ook denken aan andere auto's in de compacte klasse, zoals: de Ford Fiesta, Seat Ibiza en de VW Polo.