heycar FAQ's

De meest gestelde vragen, alles op één plaats.

Algemene vragen

Wat is heycar?

heycar is een online showroom waar je de auto kan kopen waar je echt van droomt. We tonen alleen de beste auto's van geselecteerde dealers in heel Nederland. Al onze auto's zijn jonger dan 8 jaar en hebben minder dan 150.000 kilometer op de teller. Je kunt dus zeker zijn dat je in veilige handen bent. Ze worden ook geleverd met een minimale garantie van 12 maanden zodat je helemaal gerust kan zijn. We hebben de steun van enkele van de sterkste spelers in de autosector, waaronder VW, Daimler en Renault.

Wat drijft ons? Ontdek het hier. 

Wij verkopen de auto's niet zelf. We bieden de beste auto's aan op onze website, die door geselecteerde dealers beschikbaar worden gesteld. Zodra je de perfecte auto hebt gevonden, kan je die online bestellen bij heycar.

Ja, je kan je huidige auto inruilen. Wanneer je één van onze auto's koopt, kan je kiezen voor inruilen. We zullen je een vragenlijst sturen om de belangrijkste details te noteren en foto's van jouw auto te uploaden. We doen je vervolgens een prijsvoorstel. Als je het aanbod aanvaardt, zullen we de uiteindelijke prijs verrekenen. Als je liever zelf je auto verkoopt, is dat natuurlijk ook altijd mogelijk.

Ja, zolang je eerlijk bent over de details en de staat van jouw auto is de prijs gegarandeerd. We controleren dit bij de oplevering van je nieuwe auto.

Nee, we accepteren geen particuliere autoverkoop op heycar. We verkopen alleen auto's van geselecteerde dealers om topkwaliteit te garanderen.

We zijn een online platform en hebben een 14 dagen retourrecht. Onze auto's zijn gecheckt door onze dealers. Daarmee garanderen we de onderhoudsgeschiedenis en bieden we op alle auto's gratis garantie van minimaal 12 maanden. Verder geniet je van een 14-dagen retourrecht voor het geval de auto niet aan je verwachtingen voldoet. Je kan hem dan terugbrengen en we geven je geld terug.

Ja, je hebt een 14 dagen retourrecht. Een vraag over het terugbrengen van je nieuwe auto, neem dan altijd even contact op via: hey@heycar.nl

Alle bij ons aangesloten partijen bieden in ieder geval het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet jij de betreffende verkoper via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Jij kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping , maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als jij de overeenkomst herroept, ontvang jij alle betalingen die jij tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat de betreffende verkoper op de hoogte is gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Jij wordt terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht. Er mag gewacht worden met terugbetaling tot de betreffende verkoper de goederen heeft teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan de betreffende verkoper hebt medegedeeld, aan de betreffende verkoper terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het ophalen zijn voor rekening van heycar of de dealer die de auto heeft geleverd. Voor het juiste retouradres verwijzen wij je naar de bevestigingsmail en/of de website van de betreffende dealer. Het is aan te raden om een afspraak te maken voor het ophalen van de auto of wanneer je van plan bent om deze bij de dealer in te leveren.

Let op: er kunnen uitzonderingen op het herroepingsrecht van toepassing zijn. Kijk voor meer informatie hierover in de bevestigingsmail en/of op de website van de betreffende verkoper.

Jij bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Als de consument, ter financiering van zijn aankoop, bij of via heycar een lening heeft afgesloten, kan deze overeenkomst ontbonden worden wanneer de koper gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zoals eerder al is beschreven. Hieraan zullen voor de consument geen kosten verbonden zijn. Met andere woorden: Als de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal de financieringsovereenkomst ook automatisch ontbonden worden, zonder dat de klant daar iets voor moet betalen. 

Als de klant de financieringsovereenkomst via heycar heeft afgesloten en deze is verbonden aan de aanschaf van de producten, zal de overeenkomst ontbonden te worden op het moment dat de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht. Als de klant zelf een aparte financieringsovereenkomst heeft gesloten bij een derde partij en niet via heycar, dan moet de klant deze overeenkomst zelf ontbinden als hij gebruik maakt van het herroepingsrecht. 

Elke auto wordt geleverd met een garantieperiode van minimaal 12 maanden, deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Onze dealers bieden jou de garantie dat de auto doet wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. In geval van een defect of storing stuur je een bericht naar garantie@heycar.nl

Onze dealers leveren niet internationaal. 

Stuur ons een e-mail via hey@heycar.nl, of bel ons op 085 208 84 67. Onze klantenservice staat klaar om je te helpen van maandag tot vrijdag tussen 9u en 17u.

Absoluut. De privacy van gegevens is erg belangrijk voor ons. Wij vragen je dus alleen om de gegevens die ons helpen om jou de beste ervaring te bieden en we delen ze niet tenzij je er ons om vraagt. We voldoen volledig aan de AVG-wetgeving. Heb je een vraag of verzoek in verband met privacy? Geen probleem. Stuur ons een e-mail naar privacy@heycar.nl.

Dat is geweldig nieuws. We zijn altijd op zoek naar toptalent om mee samen te werken. Kijk op onze pagina met vacatures voor meer informatie.

Niets. heycar is volkomen gratis voor iedereen die een nieuwe auto zoekt.

Er zijn geen bijkomende kosten. Als je er voor kiest om de auto te laten bezorgen dan zal dit gratis gedaan worden. Wel vragen we je een reserveringsbedrag te betalen maar dit gaat van het totaalbedrag af. Dus stel je koopt een auto van € 10.000,- dan vragen wij je eerst €199 te betalen zodat wij de auto kunnen reserveren en alles in gang kunnen zetten om de koop rond te maken. Jij hoeft dan nog maar € 9.801 aan de dealer te betalen.

Ons aanbod is een verzameling van alle dealers waar wij mee samenwerken en die voldoen aan de door heycar gestelde voorwaarden zoals niet ouder dan 8 jaar en minder dan 150.000 km gereden.

Om de volgorde te bepalen van de occasions die op de categoriepagina worden getoond nadat een gebruiker heeft gezocht, met of zonder filters, is er een score voor elke aanbieding geïmplementeerd, die in de Elastic Search wordt berekend. Verschillende factoren kunnen de score voor elke listing veranderen, zoals datum toegevoegd, aantal gereden kilometers, aanbiedingen en prijs. De overhand heeft een willekeurig aanbod tonen om ook richting de dealers te laten zien dat we alle occasions even belangrijk vinden.

Hieronder een overzicht van de stappen die je doorloopt tijdens een bestelling:

  1. Je gaat naar heycar.nl
  2. Je start met zoeken naar jouw favoriete auto op heycar.nl/tweedehands-auto
  3. Wanneer je jouw auto gevonden hebt kun je een keuze maken om je interesse kenbaar te maken
    • bellen met de dealer of ons customer succes team
    • Email met de dealer of ons customer succes team
    • Start het bestelproces
  4. Wanneer je kies voor het online bestelproces dan wordt je naar de checkout doorverwezen
  5. Hier vul je jouw persoonlijke gegevens in
  6. Kies je een betaalmethode
  7. Je geeft aan of je jouw huidige auto wilt inruilen
  8. Je gaat akkoord met de voorwaarden van de dealer en heycar
  9. Vervolgens plaats je de bestelling en ga je naar de betaalomgeving
  10. In de betaalomgeving kies je hoe je het reserveringsbedrag van €199 gaat betalen en rond dit af met de door jou gekozen optie.
  11. Je komt terug op de bedankpagina
  12. Ons CS team krijg een melding van jouw bestelling en neemt snel telefonisch of per mail contact met je op.
  13. Tijdens dit gesprek bespreken we de auto, hoe de afhandeling zal verlopen en wanneer het restbedrag betaald moet worden. 
  14. Wij gaan voor je aan de slag om alles te regelen en de auto zo snel mogelijk bij je te krijgen. Uiteraard wordt je van elke ontwikkeling op de hoogte gehouden.
  15. Wanneer je voor een financiering kiest via onze partner Dutch Finance moeten we eerst wachten op de goedkeuring van de kredietcheck.
  16. Wanneer je aan hebt gegeven een auto in te willen ruilen dan vragen we je een vragenlijst in te vullen en wat foto's te maken zodat we de waarde kunnen laten bepalen. 
  17. Als alles voorspoedig gaat heb jij binnen 14 werkdagen jouw auto. Uiteraard houden we je op de hoogte van eventuele vertragingen.
  18. De auto kan gratis worden bezorgd of opgehaald bij de dealer, dit doen we in overleg met jou.

Op heycar zelf betaal je enkel het reserveringsbedrag van €199. Dit gaat van het totaalbedrag af en zijn dus geen extra kosten. 

De betaling van het reserveringsbedrag kan via iDeal of creditcard. 

Het restbedrag dat nog betaald moet worden kan op verschillende manieren en is per dealer verschillend.

Wanneer alles is afgehandeld zal de dealer in overleg met de klant een bezorgafspraak maken om de auto te leveren. Van deze bezorgafspraak krijg je een bevestiging. Zorg dat je thuis bent op de afgesproken dag en mocht je verhinderd zijn geeft dat dan uiterlijk 24 uur van tevoren door zodat de bezorging geannuleerd kan worden. Het is aan de dealer om van een derde partij gebruik te maken of zelf de bezorging te verzorgen.

De levertijd is afhankelijk van de dag die jij kiest voor de bezorging. Maar houd er rekening mee dat in de meeste gevallen de auto ook nog rijklaar gemaakt moet worden, wat ook enkele werkdagen in beslag kan nemen. Uiterlijk binnen 14 werkdagen na betaling willen wij de auto rijklaar geleverd hebben. Mits dit niet uitkomt voor de klant. Wanneer de klant toch onverhoopt niet thuis is zal een nieuwe bezorgafspraak worden gemaakt.

Het leveren van de auto is voor jou helemaal gratis.

Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via hey@heycar.nl. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie. Wij zullen jouw klacht serieus nemen en wanneer de fout bij ons ligt een passende oplossingen verzorgen. 

Wanneer u een bestelling op onze website heeft gedaan en de klacht over één van onze dealers gaat zullen wij contact contact opnemen met de betreffende dealer en het proberen op te lossen. Wanneer u de auto op onze website heeft gezien maar zelf direct contact met de dealer heeft opgenomen dan adviseren wij om uw klacht direct bij de betreffende dealer neer te leggen dan kan deze een passende oplossing verzorging.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Vragen met betrekking tot auto's

Ik heb een vraag over een auto. Wat kan ik doen?

Vind je niet terug of de auto een trekhaak heeft of Bluetooth-ondersteuning? Geen probleem. Stel gerust elke vraag die je hebt over de auto die jouw interesse heeft. Vraag het ons gewoon via het contactformulier op onze website of stuur ons een e-mail naar hey@heycar.nl.

Voor alle auto's die je bij ons koopt, geldt een standaard garantie van 12 maanden. Deze garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garanties doen niets af aan de wettelijke garantie.

We hanteren een zeer hoge norm wanneer het gaat over de kwaliteit van de auto's die we verkopen. Jou een auto van topkwaliteit bieden is belangrijk voor ons. Elke auto ondergaat een keuring. We controleren ook de onderhoudsgeschiedenis om zeker te zijn dat de auto goed onderhouden is in overeenstemming met de norm van de fabrikant.

Als de auto niet meer beschikbaar is, betekent dat waarschijnlijk dat hij verkocht is. Maar maak je geen zorgen, heycar heeft een grote selectie waaruit je kunt kiezen en onze klantenservice staat klaar om je te helpen de auto van je dromen te vinden. Stuur ons een e-mail naar hey@heycar.nl of bel ons op 085 208 84 67 als je hulp nodig hebt. Onze klantenservice staat voor je klaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 17u.

Wat vervelend dat je een probleem hebt. Als je hulp nodig hebt, staat onze klantenservice klaar om je te helpen. Stuur ons een e-mail naar hey@heycar.nl.

Wanneer blijkt dat je aanspraak kan maken op je garantie en dat de dealer dit voor je moet regelen dan zullen wij je direct aan de dealer koppelen.

We zijn nog maar net gestart en bieden je een premium selectie van VW, Audi, Seat en Skoda. We gaan binnenkort onze selectie uitbreiden en een breder scala aan automerken aanbieden. Als je weet welk merk je wilt, kan je makkelijk filteren via 'Merk'.

Ja, absoluut. En bovendien is het nu het perfecte moment om over te schakelen, als je dat nog niet hebt gedaan. Als je interesse hebt in elektrische of hybridewagens, kan je een mooie selectie ontdekken op de website.

Met een controle van de voertuiggeschiedenis verifiëren wij dat je auto niet als gestolen, geëxporteerd, gesloopt of afgeschreven is verklaard voor verzekeringsdoeleinden. Er is dus veel minder risico op een onwelkome verrassing. Al onze auto's kregen hun service- en onderhoudsbeurt zoals bepaald/aanbevolen door hun fabrikant.

Een grijze import is een auto die legaal is ingevoerd door iemand anders dan de fabrikant - meestal wanneer iemand naar het buitenland verhuist, zijn auto meeneemt en deze vervolgens besluit te verkopen.

Wij kunnen dit type voertuig verkopen, maar het is niet gebruikelijk. De dealer kan jou meer details geven, maar je kunt er zeker van zijn dat een controle van de geschiedenis zal aantonen of een auto een grijze import is, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Wij verkopen geen auto-onderdelen. Jer kan contact opnemen met een plaatselijke garage als je problemen hebt met jouw auto of als je op zoek bent naar nieuwe onderdelen.

Wij accepteren geen particuliere auto verkopen op heycar. Wij verkopen alleen auto's van geselecteerde dealers, maar sommige van onze dealers kunnen je een inruil aanbieden.

Vragen met betrekking tot financiering (Let op! Geld lenen kost geld.)

Kan ik mijn nieuwe auto financieren? Welke financieringsmogelijkheden bieden jullie aan?

Ja, je kan een auto financieren via onze partner Dutch Finance. Wanneer jij je nieuwe auto hebt gevonden, kan je selecteren hoe je ervoor wilt betalen, contant of met financiering. Hier starten we de aanvraag voor het financieringsproces. We brengen je in contact met onze partner Dutch Finance om afspraken te maken.

We kunnen je geen advies geven over individuele financieringscontracten, maar meestal zijn dit je opties: 

1. De auto particulier verkopen 
2. Je auto inruilen en de waarde verrekenen met de nieuwe auto. 

Neem contact op met je financieringsmaatschappij van je huidige auto om uit te zoeken wat je opties zijn.

We kunnen je helaas geen advies geven bij een slechte kredietwaardigheid omdat het resultaat afhangt van jouw persoonlijke situatie. Als jij de perfecte auto hebt gevonden, start de financieringsprocedure en Dutch Finance zal je persoonlijke situatie beoordelen.

Je betaalt de dealer die de auto aanbiedt. We verzorgen alle communicatie en zorgen ervoor dat je nieuwe auto klaarstaat op de afgesproken datum en tijd.

Om het proces gemakkelijk en transparant te maken, zijn alle prijzen vast, inclusief 12 maanden garantie en 14-dagen retourrecht, deze doen geen afbreuk aan de wettelijke garantie. Dit bespaart je dus ongemakkelijke onderhandelingen met de dealer. We hebben gedurende het jaar allerlei acties waarbij je korting kunt krijgen op de auto. 

Vragen met betrekking tot dealers

Werken jullie samen met onafhankelijke autodealers?

Op dit moment werken we alleen samen met een aantal geselecteerde merkdealers die de beste auto's online beschikbaar stellen. Als je meer details wilt, kan je ons dat vragen via het contactformulier of stuur ons een e-mail naar hey@heycar.nl.

We werken samen met enkele van de meest gerenommeerde dealergroepen in het land. We nemen alleen auto's op in de lijst die beantwoorden aan onze hoge kwaliteit en klantenservicenormen zodat je zeker bent dat je in goede handen bent.

Dat is waar het bij heycar om draait: we kiezen de bestedealers die we kunnen vinden en bieden alleen hun auto's van hoogste kwaliteit aan. Voordat we in zee gaan met nieuwe dealers onderwerpen we ze aan een grondig screeningsproces om auto's en service van topkwaliteit te garanderen.

We nemen graag contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. Neem contact op met ons via dealer@heycar.nl.

Je kan contact opnemen met de accountmanager van je groep of anders een e-mail sturen naar dealer@heycar.nl.